Monday, November 6, 2017

Lifestyle: Plant Lady


I like cats but I could never become a "cat lady." However, I have a real soft spots for plants, hence the blog post title. Hints of green, the freshness and the esthetic of succulents are my passion. For a couple of years now, I've always had a cactus, if not more, in my room, just like here at college. It all started in 6th grade when one of my friends then gave me a little cactus, which I unfortunately don't have anymore. The green from the plants brings a personal and colorful touch to an otherwise sad room with white walls. Immediately, everything brightens up. You will find below my current plants! Are you a succulent or flower kind of person?

J'aime les chats, mais je ne pourrais jamais devenir une "cat lady." En revanche, j'ai un vrai faible pour les plantes, d'où le nom de cet article. Les touches de vert, la fraicheur et l'esthétique des plantes grasses me passionnent. Depuis quelques années, j'ai toujours un cactus dans ma chambre, voire même plusieurs comme ici à l'université. Tout a commencé en 6e quand une de mes amies de l'époque m'a offert un petit cactus, que je n'ai malheureusement plus. Le vert des plantes apporte une touche personnelle et vivante dans une pièce froide, aux murs blancs. Tout de suite, ça égaye. Ci-dessous se trouvent mes plantes actuelles! Êtes-vous plutôt plantes ou fleurs?





photos: ME

2 comments:

  1. Really nice, there's nothing like a good plant to liven up a room.Greetings!

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...