Friday, May 30, 2014

New In - 8

The Fault in Our Stars inspired art (gifted)
Un tableau inspiré du livre Nos étoiles contraires (offert)


Moodboard
This doesn't really count as something new I bought, but I made it and it's new for my room.
Ça ne compte pas vraiment comme quelque chose de nouveau que j'ai acheté, mais je l'ai fait et c'est nouveau dans ma chambre.

Madewell wallet/ portefeuille 
I've been using this wallet way more than I thought I'd be. I slipped it into my purse for the Boston Calling Music Festival, brought it to the mall with my phone in it etc. It's small but somehow fits everything in so compactly. I love the softness of the leather.

J'utilise ce portefeuille bien plus que je ne l'aurai cru. Je l'ai glissé dans mon sac pour aller au festival de musique de Boston Calling. Je l'ai porté tel quel au centre commerciale etc. Il est petit mais réussi à porter tout ce dont j'ai besoin d'une manière très compacte. J'aime la douceur du cuir.

Kiehl's blue mason jar & postcards from the Henri Cartier-Bresson exhibit at the Centre Pompidou from my trip in March to Paris.

Un bocal bleu Kiehl's & des cartes postales de l'expo Henri Cartier-Bresson du Centre Pompidou de mon dernier séjour à Paris en mars.


The Pocket Fashion Sketchpad
I can't wait to draw over the templates. It'll be good to bring on a long car ride or on the plane (you can find it at Urban Outfitters).
J'ai hâte de dessiner sur les modèles. Ça sera super dans l'avion ou en voiture (vous pouvez trouver le cahier à Urban Outfitters).

Closer (Limited Edition) by Scott Schuman
 This book is written by the author of the blog The Sartorialist. It's lovely to flip through for inspiration.
Ce livre est écrit par l'auteur du blog The Sartorialist. Il est parfait à feuilleter et pour trouver de l'inspiration. 

Sony Headphones/ casque audio Sony
I've been looking for a pair of esthetically pleasing headphones for a while now. I kept seeing pictures of the Frends gold and white headphones but was not ready to pay the same price. These Sony ones aren't too bulky and have good sound quality.

Ça faisait longtemps que je cherchais un beau casque audio. Je n'arrêtais pas de voir des photos du blanc et or de Frends, mais je ne voulais pas mettre ce prix-là. Ce casque Sony n'est pas trop gros et a une belle qualité de son.

Catchet sketchbook/cahier de croquis
I won this small sketchbook at a poetry contest recently. I don't like drawing big so the size of the pages is perfect! 
Récemment, j'ai gagné ce cahier de croquis à un concours de poésie. Je n'aime pas dessiner grand donc la taille des pages est parfaite!

Meg Erickson pencil case/trousse d'école
I'm already finding myself excited for the start of school in September just because I have a new pencil case. In person, the leather is more neon yellow than green like the picture shows.

Je me surprends avoir hâte que l'école commence en septembre, simplement parce que j'ai une nouvelle trousse à crayons. En réalité, le cuir tire plus sur le jaune fluorescent que le vert comme dans la photo.

Meg Erickson clutch/pochette (old Asos ring/ ancienne bague Asos)
I decided to go all neon when we stopped by at Meg's atelier a couple weeks ago. This fold over clutch is perfect for the transition from spring to summer. The little pocket inside is great to store my Chapstick and gum!

J'ai décidé de ne choisir que des couleurs fluo quand nous sommes allées à l'atelier de Meg il y a quelques semaines. Cette pochette est parfaite à porter entre le printemps et l'été. La petite poche intérieure est pratique pour y mettre mon produit à lèvres et des chewing-gums.


Portraits by Steve McCurry
This book is truly wonderful. I love being able to look at Steve McCurry's best photographs whenever I want for either inspiration or pure pleasure. 
Ce livre est vraiment exceptionnel. J'adore regarder les meilleures photos de Steve McCurry quand je cherche de l'inspiration ou simplement du plaisir. 

Bulletin board / tableau d'affichage
Again, this isn't something I bought. I just wanted to share with you the way I strung my Polaroid pictures on a pink bow, cutouts from magazines and origami my brother made me.

Encore une fois, ceci n'est pas quelque chose que j'ai acheté. Je voulais simplement vous montrer comment j'ai accroché mes photos Polaroid sur un ruban rose, des découpages de magazines et de l'origami que mon frère m'a donné.
Photo wall / mur de photos
After much wait for you guys and much procrastination on my part, here's my embellished wall. Remember how I asked for your opinion here? My wall resembles option three but I really just ordered the pictures so they'd all fit in the given space. What do you think?

Après beaucoup patience de votre part et beaucoup de retard de ma part, j'ai enfin fini d'embellir mon mur. Vous vous souvenez de quand je vous avez demandé votre opinion ici? Je me suis inspirée de l'option trois mais, j'ai plutôt arrangé les photos pour en mettre le maximum. Qu'en pensez-vous? 


5 comments:

  1. Lovely post, so cool I have the same headphones. ;-)
    Greeting Nessa

    ReplyDelete
  2. So artistic, I love the mood board that you made and the fault in our stars one so nice and the wallet look good too (: x

    http://birdiethgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. I love your mood board! I also like the sentence-by-sentence translation, because it helped me touch up on my French. :] // itsCarmen.com ☼

    ReplyDelete
  4. I love this post; your room is so so pretty!

    I'm new to blogger & if you would check out my blog I'd really appreciate it!

    fayeisabella.blogspot.co.uk

    .xx

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...