Sunday, January 21, 2018

Lifestyle: Your Guide to Slow Eating


I believe "slow eating" is synonymous with respecting food, the quality of the ingredients and especially of the time spent preparing meals. Being disgusted by the United States' agricultural industry, I've been vegetarian for a couple of years, with exceptions of circumstances. Regardless of your diet, relationship with food etc. everyone can "slow eat."

The key to "slow eating" is the importance you give to eating. I never skip breakfast, as I was saying here. I also don't eat it in the car or while walking. I take the time to make my oatmeal, my piece of toast or another breakfast food and sit down to eat it. It's important to appreciate food and you do this by being in the moment. One doesn't ingest food but savors it. It's a gustative experience (if done right), esthetic and also social. Below are the three pillars of "slow eating" according to me.

Color
If your dish is colorful and beautiful, it'll be balanced and appetizing. There should be at least three colors on your plate. For example, the green from green beans, the brown from rice and the white from tofu or red from meat. By remembering to eat colorfully, a balanced diet will settle in easily.

Variety
A varied diet is a healthy one. It isn't suggested to eat the same thing daily, even if it's a big salad. Varying your food intake makes it possible to obtain the nutritional values of different products in different ways. In addition, trying out a new dish every day is much more interesting than eating out of habit.

Pleasure
Lastly, it's important that you feel pleasure while eating. Cook your favorite dishes, invite friends to eat at home, buy new ingredients that are unfamiliar to you etc!


To dive deeper:
Génération XX episode with Angèle Ferreux Maeght, founder of La Guinguette d'Angèle
Seasonal Produce Grocery Guide (A Healthy Life)
Slow Living (Petite Maison of Fashion)
Slow Travel (Petite Maison of Fashion)
Slow Well-Being (Petite Maison of Fashion)

~

Personnellement, je trouve que le "slow eating" est synonyme de respect de la nourriture, des produits de qualité et surtout  du temps passé à préparer les repas. Étant dégoûtée par l’industrie agro-alimentaire aux États-Unis, je suis végétarienne depuis quelques années, avec certaines exceptions de circonstances. Peu importe votre régime, mode de consommation etc. tout le monde peut pratiquer le "slow eating." 


Le point-clef de mon "slow eating" est l'importance accordée à l'acte de manger. Je vous disais ici que je ne saute jamais le petit-déjeuner. Je tiens à préciser que je ne le prends ni en voiture ni en marchant. Je prends le temps de me préparer mon avoine, ma tartine ou autre et de m'asseoir pour manger. Il faut apprécier la nourriture et cela ce fait en étant dans le moment. On ingère pas la nourriture, on savoure. C'est une expérience gustative (si elle est bien faite), esthétique et aussi sociale. Ci-dessous se trouvent les trois concepts, selon moi, les plus importants pour le "slow eating."


Couleur

Si votre plat est coloré et joli, il sera équilibré et appétissant. Il devrait avoir au moins trois couleurs dans votre assiette. Par exemple, le vert des haricots, le brun du riz sauvage et le blanc du tofu ou le rouge de la viande. En vous souvenant de manger coloré, l'équilibre alimentaire s'installera tout naturellement.

Variété

Une alimentation saine est variée. Il n'est pas conseillé de manger la même chose tous les jours, même si c'est une grande salade verte. Varier sa nourriture permet d'obtenir les valeurs nutritives de produits différents et de façons différentes. En plus, goûter à un nouveau plat chaque jour est beaucoup plus intéressant que de manger par habitude. 

Plaisir

Finalement, l'important est que vous ressentez du plaisir en mangeant. Cuisinez vos plats préférés, invitez des amis à manger chez vous, achetez de nouveaux produits qui ne vous sont pas familiers etc!



Pour aller plus loin:
Génération XX episode avec Angèle Ferreux Maeght, fondatrice de La Guinguette d'Angèle
Slow Living (Petite Maison of Fashion)
Slow Travel (Petite Maison of Fashion)
Slow Well-Being (Petite Maison of Fashion)


Recettes végétariennes les plus faciles du monde - Simplissime - livre de cuisine


photos: me

Friday, January 19, 2018

Je suis une bombasse


You know of my passion for meditation and yoga, which seem very popular on Instagram right now. However, I haven't jumped on the positive affirmation bandwagon. With my new clutch, given to me by a friend for Christmas, I feel as though I need to start. After all, we're all "hot" (or "bombasse" in French). Every morning I'll say "I'm hot" in front of the mirror for my #positiveaffirmation. Maybe I should follow up by listening to "HUMBLE." by Kendrik Lamar so that my ego doesn't swell up too much J Do you say positive affirmations? 

Vous connaissez ma passion pour la méditation et le yoga, qui semblent être vraiment populaires sur Instagram. En revanche, je ne suis pas la nouvelle mode des affirmations. Par contre, avec ma nouvelle pochette, offerte par une amie pour Noël, je crois devoir m'y mettre. Après tout, nous sommes toutes "bombasses"! Chaque matin, je vais me répéter devant la glace, "je suis une bombasse" comme #affirmationpositive. Peut-être je devrais ensuite écouter "HUMBLE." de Kendrik Lamar, histoire que mes chevilles ne gonflent pas trop J Utilisez-vous des affirmations positives? 



Hand-knit sweater, Levi's jeans, Les vilaines filles clutch, Atelier Chaussures shoes

photos: PAUL 

Tuesday, January 16, 2018

Hydrating Winter Skincare Routine


The biggest difference between my summer skincare routine and my winter skincare routine is hydration. My skin becomes extremely dry while at college since we can't change the heat setting for our individual rooms. My skin dries out at the speed of light and I spend most of my time applying and re-applying lotion!

The biggest part of my routine is, therefore, hydration, as I've said. Every night, I lather up with vitamin E lotion. Next, before going to bed, I'll apply a hydrating mask which I rinse the next morning. My skin feels supple and less dry. If the situation particularly needs to be taken care of, I'll massage Vaseline onto my feet and hands, covered with gloves and socks, to wake up with repaired and soft skin. I also started using coconut oil which ins't too greasy!

Of course, you'll find a micellar water in my routine. However, this time it's the brand One over One. Do you remember my article on their lip oils? I feel good about using their natural products because I know exactly what's going on my body!


What are your winter beauty tips?

L'hydratation est la plus grande différence entre ma routine de soins d'été et celle d'hiver. À l'université, ma peau devient très sèche, car nous ne pouvons pas régler le chauffage de nos chambres. Ma peau s'assèche donc à une vitesse lumière et je passe mon temps à me mettre de la crème! 

Chaque soir, je badigeonne mon corps de lotion hydratante, riche en vitamine E. Ensuite, avant de me coucher, j'applique un masque hydratant que je rince le lendemain matin. Ma peau devient souple et moins sèche. Si la situation s'avère critique, je m'étale de la Vaseline sur les mains et les pieds, recouverts de gants ou de chaussettes, pour me réveiller la peau toute douce et réparée. J'ai aussi commencé à utiliser de l'huile de noix de coco qui n'est pas très grasse!

Bien sûr, ma routine d'hiver comprend une eau micellaire, mais cette fois-ci de la marque One over One. Souvenez-vous de mon article sur leurs "huiles à lèvres"? J'ai la consience tranquille en utilisant leurs produits naturels, car je sais exactement ce que je mets sur mon corps!

Quelles sont vos astuces beauté d'hiver?



photos: me

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...